درمان چین و چروک های لب فوقانی | شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی

 

پدیدار شدن چین و چروک ها روی لب فوقانی خوشایند نمی باشد. این امر می تواند نشان از فرسودگی، سالخوردگی یا پیری زودرس باشد. این عارضه از این رو بیشتر اهمیت پیدا می کند که اغلب نزد خانم ها چین و چروک های لب فوقانی نمایان تر می باشد.

درمان چروک های لب فوقانی

دلایل گوناگونی در ایجاد زودرس چین و چروک های لب فوقانی نقش دارد. از مهمترین آنها می توان به سه عامل زیر اشاره نمود:

1- فوتوتیپ یک و دو

2- شیوه زندگی (در معرض مستمر و شدید آفتاب بودن، سیگار و …)

چروک های لب فوقانی و روشهای درمان

3- افزایش سن و سالمندی

چین و چروک های لب فوقانی

فوتوتیپ های یک و دو دارای پوستی شفاف، سفید و لطیف می باشند. با گذشت زمان، با توجه به میزان مصرف سیگار، ورود به میانسالی و همچنین دوران یائسگی، چین و چروک های نامطلوب و آزاردهنده، زودتر و نمایان تر از افراد گروه فوتوتیپ پوستی سه و چهار ظاهر می شوند.

انواع چین و چروک های لب فوقانی:

1- چین و چروک های لب فوقانی فعال یا Dynamic

همانگونه که از نامشان مشخص است هنگام تحرک و فعالیت لب ها در صحبت کردن، خندیدن، عصبانیت، سیگار کشیدن و یا بوسیدن، این نوع از چین و چروک ها در لب فوقانی ظاهر گشته و پس از اتمام آن حالت، چین و چروک ها نیز محو می گردند.

درمان چروک های لب فوقانی

در دهه چهارم سن، این چروک های فعال بیشتر نمایان شده و به تدریج با افزایش سن و ادامه این اسپاسم های مکرر، به نوع ثابت تبدیل می گردند.

2- چین و چروک های ثابت یا Static

با گذشت زمان و افزایش سن و تکرار بیش از پنجاه هزار مرتبه اسپاسم عضلات در میمیک صورت، چین و چروک های فعال، گذرا و محو شونده، آرام آرام اثر خود را بر روی پوست گذارند. در نتیجه خطوط عمودی ابتدا ظریف و سپس عمیق و ثابت و ماندگار بر روی لب فوقانی ظاهر می شوند.

درمان چین و چروک های لب فوقانی

درمان چین و چروک های فعال

از روش های درمانی چین و چروک های فعال و محو شونده که پس از پایان اسپاسم و محو شدن میمیک عضلات صورت نیز محو می شوند تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس در ناحیه لب فوقانی سبب می گردد که اسپاسم عضلات این ناحیه به اندازه ای ضعیف شده که چین و چروک ها به مدت چهار تا شش ماه ضعیف و محو گردد.

از بین بردن چروک های لب فوقانی

عوارض تزریق بوتاکس جهت درمان چین و چروک های  لب فوقانی

تزریق بوتاکس در لب فوقانی فرآیندی بسیار حساس است. این تزریق می تواند عوارض زیر را به همراه داشته باشد:

– افتادگی و کج شدن لب فوقانی

– اختلال در انجام میمیک لب و صورت

– اختلال در اسپاسم عضلانی لب فوقانی، به طوری که فرد عاجز از بوسیدن، سیگار کشیدن و هر گونه ایجاد اسپاسم ارادی عضلات لب فوقانی گردد.

عوارض درمان چروک های لب فوقانی

از این رو به لحاظ حساسیت بیش از حد لب فوقانی، پزشک باید به آناتومی عضلات این ناحیه شناخت جامعی داشته باشد. پزشک باید به نوع بوتاکس، تعداد واحدهای بوتاکس رقیق شده در هر سی سی و انتخاب دقیق محل های تزریق بوتاکس آگاهی و تسلط کامل داشته باشد.

درمان چین و چروک های ثابت لب

1- رادیو فرکوئنسی جهت درمان چروک های لب فوقانی:

رادیوفرکوئنسی روشی کاملا غیر تهاجمی بوده و سبب جوانسازی پوست و کاهش ضخامت پوستهای فرسوده می گردد. از این رو بر روی چین های ثابت لب فوقانی اثر نموده و چین و چروک های سطحی و کم عمق را محو و چین های عمیق را کم عمق و سطحی می نماید. بدیهی است که تعداد جلسات مورد نیاز با توجه به وضعیت هر فرد، سن، جنس، عمق و تعداد چین ها متفاوت خواهد بود.

2- هایفو(HIFU)

امواج بدون عارضه اولتراسوند هایفو به عمقی ترین لایه عضلانی پوست (SAMS) هدایت شده و تحت تاثیر آن سبب سفتی، کشیدگی و لیفت صورت می گردند. از این رو به هایفو لیفت بدون جراحی صورت یا NO Surgical Lifting نیز اطلاق می گردد.

3- لایه برداری(پیلینگ)

لایه برداری های سطحی و متوسط در چین های ثابت کم عمق اثربخش بوده و برای چین های عمیق و متعدد باید از پیلینگ فنول استفاده نمود. پیلینگ فنول در گروه پیلینگ های قدرتمند بوده و باید در اتاق عمل و تحت بی حسی موضعی صورت پذیرد.

سوزش و التهاب های بعدی و نیاز به استراحت های پزشکی و محدودیت های کاری و پرهیز از در معرض نور خورشید قرار گرفتن و امکان بروز پر رنگی و بدرنگی پس از لایه برداری، عوارضی است که عامل اصلی کم طرفدار بودن این روش شده است.

انواع درمان چروک های لب فوقانی

4- فیلرها جهت درمان چروک های لب فوقانی

تزریق ژل، اقدام رایجی است که در صورت استفاده از ژل استاندارد توسط پزشک مجرب می تواند در مدت زمان معینی چین های عمیق و عمودی در لب های فوقانی را محو سازد. در تزریق چین های عمقی لب فوقانی، باید فیلرهایی که برای تزریق لب استفاده می گردد بکار برد. انتخاب ژل استاندارد و بدون عارضه های جانبی از جمله مسئولیت های خطیر پزشک تزریق کننده می باشد. پزشک تزریق کننده باید از تزریق کلاژن، سیلیکون، فیلرهای دائمی و محصولات تولید شده توسط کمپانی های مشکوک پرهیز نماید.

چنانچه علاقمند به خواندن مطالب مربوط به تجهیز مطب پوست و زیبایی و نیز آشنایی با تجهیزات پزشکی همچون تخت معاینه، صندلی تابوره پزشکی، چراغ معاینه، نگاتوسوپ، تخت بیمارستانی، کپسول اکسیژن، فور پزشکی و غیره را دارید می توانید با کلیک بر روی لینک های مشخص شده به صفحات مربوطه هدایت شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
تماس با کارشناس