یکی از حوزه های اصلی فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی تجهیز مطب مامایی و زنان می باشد. شرکت مهرنامی تولید کننده تجهیزات هتلینگ پزشکی و بیمارستانی از صفر تا صد می باشد. تجهیزاتی نظیر تخت معاینه زنان، تخت معاینه، ترالی پزشکی، پاراوان، فور پزشکی در حجم های مختلف، سونیکید، صندلی تابوره پزشکی، پایه سرم، چراغ معاینه و بسیاری از تجهیزات دیگر را می توانید از شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی تهیه فرمایید. از دیگر تجهیزات می توان به انواع ست جراحی نظیر ست زایمان و ست آی یودی اشاره کرد. در ادامه به توضیح کامل در مورد تخت معاینه زنان در مطب مامایی می پردازیم.

تخت معاینه زنان

تخت معاینه زنان

انواع تخت معاینه زنان

تخت معاینه زنان که از آن با نام تخت ژنیکولوژی یاد می کنند از تجهیزات الزامی یک مطب مامایی و زنان می باشد. این محصول در لیست آیین نامه استاندارد دفتر کار مامایی که توسط وزارت بهداشت تدوین شده است نیز از تجهیزات ضروری می باشد. این تخت معاینه در دو نوع مکانیکی و برقی تولید و عرضه می گردد. شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی تولید کننده هر دو نوع این تخت ها می باشد. کیفیت تولید تخت ژنیکولوژی و سایر تخت های پزشکی در شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی درجه یک و بسیار با کیفیت می باشد. این تخت ها در دو دسته کلی زیر ارائه می شوند:

  • تخت معاینه ژنیکولوژی مکانیکی
  • تخت معاینه ژنیکولوژی برقی

تخت معاینه ژنیکو مکانیکی

تخت معاینه زنان مکانیکی دارای سه بخش اصلی می باشد. قسمت پشت، قسمت نشیمنگاه و قسمت پا. از بخش های دیگر آن، محل قرار دادن کف پا، دستگیره جهت راحتی مراجعین و محل قرار دادن پشت ساق پا می باشند.

این تخت ها در دو کیفیت تولید می شود:

  • تخت ژنیکولوژی مکانیکی
  • تخت ژنیکولوژی مکانیکی طرح برقی 

در پایین تفاوت این دو نوع تخت را توضیح می دهیم. تخت های مکانیکی چه تخت معمولی و چه تخت طرح برقی هر دو دارای تنظیمات دستی می باشند. تفاوت مهم تخت معاینه زنان طرح برقی با مدل معمولی استفاده از فوم بسیار با کیفیت، ضخیم، راحت و با ماندگاری بالا می باشد. در واقع فوم استفاده شده در این مدل، در تخت های برقی ژنیکولوژی نیز استفاده می شود. دیگر تفاوت وجود ریل در کناره های تخت طرح برقی می باشد. در نتیجه می توان محل قرار دادن جاپایی ها را با توجه به تنظیم دلخواه ثابت کرد.

تخت معاینه زنان و مامایی

تخت ژنیکولوژی مکانیکی معمولی

تخت معاینه زنان طرح برقی

تخت ژنیکولوژی مکانیکی طرح برقی

از اجزای ساختاری این تخت می توان به نوع جنس تشک، چرم، آهن آلات، اتصالات و اسکلت تخت و همچنین رنگ آمیزی اشاره کرد.

فوم تخت

در این تخت در قسمت تشک از فوم مناسب و مرغوب استفاده می شود. مزیت استفاده از این نوع فوم در درجه اول راحتی برای مراجعین می باشد. همچنین فوم تشک بعد از استفاده های مکرر مراجعین دچار گودی و فرو نشست نخواهد شد. همچنین برش قالب این فوم به صورتی کاملا متقارن انجام می شود. ضخامت استاندارد و برش های متقارن فوم تخت معاینه زنان مکانیکی، ظاهری آراسته و بسیار زیبا به این تخت می بخشد.

چرم تخت ژنیکو

چرم استفاده شده در تخت مامایی مکانیکی تولید شده توسط شرکت تجهیزات پزشکی مهرنامی از برندهای سرشناس تولید چرم مصنوعی می باشد. مشتریان محترم می توانند رنگ چرم مورد نیاز خود را از بین 50 رنگ موجود در کالیته چرم انتخاب نمایند. رنگ چرم تخت ژنیکولوژی را می توان با محصولاتی نظیر تخت معاینه، صندلی تابوره و غیره به صورت ست سفارش داد. همچنین رنگ چرم را می توان متناسب با رنگ پرده ها، دیوارها و کف انتخاب نمود.

تخت معاینه زنان

خواص چرم استفاده شده در تخت معاینه زنان که توسط شرکت مهرنامی تولید می گردد به شرح زیر است:

  1. این برند چرم در گذر زمان دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ نخواهد شد.
  2. چرم دچار شل شدگی و کشیدگی نخواهد شد.
  3. این برند چرم خاصیت نظافت آسان دارد.

اسکلت تخت

آهن آلاتی که در این تخت پزشکی زنان استفاده می شود از کارخانجات بسیار معتبر ایران خریداری می شود. از آنجایی که این محصولات جهت استفاده ی بانوان و افراد باردار استفاده می شود لذا توجه به استحکام آن از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است. همچنین فلزاتی که در اسکلت این تخت استفاده می شود همگی از ضخامت بسیار بالا و البته استانداردی برخوردار می باشند .

تخت معاینه زنان

مورد بعدی وجود افراد ماهر و استادکار در قسمت جوشکاری و آهنگری کارخانه می باشد. نحوه اتصالات، برش ها و اندازه ها در این تخت همگی زیر نظر افراد متخصص این حرفه انجام می گیرد.

مجموع این عوامل به همراه رنگ الکترواستاتیکی بدنه و پایه های تخت محصولی قابل اطمینان و زیبا را روانه بازار تجهیزات پزشکی نموده است.

نحوه عملکرد تخت معاینه زنان – مکانیکی

این تخت دارای تنظیماتی است که معاینه مراجعان و بیماران را تسهیل می نماید. شیب قسمت پشتی تخت قابل تنظیم می باشد. قسمت پشت دارای دندانه دندانه های فلزی می باشد. از این قسمت فلزی جهت تنظیم شیب قسمت پشت استفاده می شود. همچنین شیب قسمت پا را نیز می توان به دلخواه تنظیم نمود. این تخت مکانیکی دارای هندل و یا دسته ای جهت تنظیم شیب کلی تخت می باشد.

از دیگر تنظیمات می توان به تنظیمات قسمت جا پایی این تخت اشاره نمود. میله های جا پایی را می توان به صورت کامل از تخت جدا کرد. همچنین این میله را می توان در ارتفاع های مختلف تنظیم نمود.

تخت مامایی ژنیکولوژی برقی

تخت های برقی محصولات کاملا حرفه ای و البته راحت هم برای مراجعین و هم برای پزشکان می باشند. این راحتی، هم در کنترل کردن ساده این تخت توسط ریموت کنترل و هم در استفاده مراجعین به چشم می خورد. این تخت در دو نوع زیر تولید می شود:

  • تخت معاینه زنان برقی دو موتوره
  • تخت سه موتوره

تخت مامایی برقی دو موتوره

در تخت های ژنیکولوژی دو موتوره یک موتور تنظیم شیب قسمت پشت را بر عهده دارد. موتور دوم نیز ارتفاع تخت را تنظیم می نماید. قسمت پای این تخت به صورت دستی یا مکانیکی تنظیم می شود. به صورت معمول، پزشکان و متخصصین زاویه قسمت پا را در یک حالت مشخص و بدون تغییر قرار می دهند. مشخصات کیفی تخت دو موتوره زنان و مامایی به طور کامل در قسمت های بعدی معرفی خواهد شد.

تخت معاینه زنان سه موتوره

در تخت های سه موتوره یک موتور شیب قسمت پشت را تنظیم می کند. موتور دوم ارتفاع تخت را تنظیم می کند. موتور سوم نیز شیب قسمت پا را تنظیم می کند. تخت های برقی دارای ویژگی های منحصر بفردی در کیفیت خود می باشند. در واقع می توان گفت تخت های سه موتوره کامل ترین نوع تخت ژنیکولوژی برقی می باشند.

تخت معاینه زنان

متریال و کیفیت تخت ژنیکو و زنان

این تخت دارای فوم سرد قالبی در قسمت تشک خود می باشد. فوم سرد بهترین نوع جنس تشک در محصولاتی است که دارای تشک هستند. این فوم ها راحتی بسیاری را برای مراجعین در هنگام استفاده به همراه دارند. در طولانی مدت نیز این نوع فوم دچار فرونشست و گودی نخواهد شد. از دیگر مزایا می توان به موتورهای بسیار با کیفیت این تخت ها اشاره کرد. چرم این محصولات از نوع درجه یک و در 50 رنگ انتخابی موجود می باشند. کاور ABS  مواد نو و درجه یک از دیگر مزایای این تخت می باشد. برش های تمام قطعات در این تخت معاینه زنان توسط لیزر انجام می گیرد.

سخن پایانی

در بالا به تعدادی از محصواتن مامایی اشاره شد در ادامه می توان به کپسول اکسیژن و مانومتر، انواع ترازو بزرگسال و اطفال، برست لایت، آمبوبگ، آی یو دی، اسپکلوم، دستکش و گوشی و غیره اشاره کرد.

چنانچه علاقمند به بازدید از صفحات صندلی زیبایی، تخت معاینه، تخت لیزر، چراغ معاینه پایه دار، ترالی اورژانس و انواع ترالی پزشکی، تخت زیبایی و غیره می باشید می توانید با کلیک بر روی لینک های مشخص شده از صفحات مورد نظر بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
تماس با کارشناس